wtorek, 9 czerwca 2015

Efekt motyla


Żyję swoim życiem, przemierzam każdy dzień jakby nigdy nic nie mogło pójść źle.
Czasem ujawniają się jednak blizny, które ukierunkowują mnie na inne tory.
Uczę się stąpać twardo po ziemi, mierzyć siły na zamiary, stawiać czoła problemom.



Wiem, że pragnę i mogę więcej, że próbuję za każdym razem sklasyfikować i wybrać dobro.
Za każdym razem uświadamiam sobie, że to właśnie ten odpowiedni czas na bycie, zdarzenie, zmierzenie się z nadmiarem problemów i słabościami.
Nie ma czasu na upadki, potknięcia, wahania.

Czasem tworzę mur aby potem go burzyć, jestem pewna, że tak właśnie trzeba. 
Nie raz ochronił on mnie, mój dom i moich najbliższych, poznałam kim jestem i kim są ludzie, których uznawało się za przyjaciół.

Wszystko ma sens.


Nakręcajmy własną karuzelę pozytywnymi zdarzeniami każdego dnia, wszak małe decyzję tworzą porządek nowego świata.
Każdy dzień planujmy tak aby zadziało się w nim COŚ dobrego, dobrego dla Nas, dla naszych bliskich, jak i zupełnie przypadkowo spotkanych osób. 
Wszak uśmiech potrafi zdziałać wiele...słyszeliście o "efekcie motyla", który zakłada, że trzepot skrzydeł motyla w jednym końcu świata może wywołać tornado na drugim jego końcu?

Coś w tym jest...dawajmy dobro, one zawsze powraca.

Jedynie słowo jakie mi się w tej chwili ciśnie na usta to zwyczajne "Dziękuję" - to wystarczy.



Można dziękować na wiele sposób ja postanowiłam podziękować słowami i truskawkami ;-) 
Dziękuję za dobro, które mnie spotyka każdego dnia, za każdy uśmiech skierowany w moją stronę. 

Za małe gesty przyjaźni, za miskę truskawek podarowanych z dobroci serca. 
Za bukiet piwonii, ogórki i chleb. 
Za poklepanie po ramieniu wtedy, kiedy najbardziej tego potrzebuję. 

Nikt z nas nie ma limitu dobroci i szczęścia, trzeba je jednak umieć odnaleźć, zatrzymać i zwyczajnie się nimi cieszyć.

13 komentarzy:

  1. Uwielbiam TRUSKAWKI!!!! I wszystko z nich zrobione:)
    Właśnie popiłam smoothie truskawkowe:)
    uściski słoneczne ślę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam tak samo...mąż się śmieje, czy mam dietę truskawkową? Przyrządzam je na wiele sposób u zajadam się nimi od rana do wieczora. Smoothie <3
      Całuski :)

      Usuń
  2. Bardzo podobają mi się takie podziękowania za pozornie drobne, ale tak naprawdę niezwykle istotne rzeczy w naszym życiu. To te wszystkie małe zdarzenia tworzą nasz cały dzień. Chcę wprowadzić do swojego codziennego dnia zwyczaj dziękowania wieczorem za to co w danym dniu się wydarzyło i przypominaniu sobie o tym zaraz po przebudzeniu następnego ranka:).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Błahostki budują nasze szczęście, jestem tego pewna. Bo wszak kiedy można mówić o szczęśliwym życiu? właśnie wtedy kiedy przeżywamy piękne chwile. Nie ma osób nieszczęśliwych, są tylko osoby nie umiejące doceniać szczęścia, które mają na wyciągnięcie ręki. Dobry zwyczaj dostrzegaj, dziękuj i zapamiętuj na gorsze chwile.

      Usuń
  3. Ja nazywam to karmą i wierzę, że ona zawsze wraca. Dobro i szczęście rośnie, gdy umiemy się nim dzielić z innymi.
    www.odkrywajacameryke.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu dokładnie jestem tego samego zdania...szczęściem trzeba się dzielić :)

      Usuń
  4. Masz rację w 100%. Wiele osób zapomina żeby cieszyć się z najmniejszych rzeczy, nie oglądając się na to co mają i jak żyją inni :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drobnostki uskrzydlają wystarczy umieć je dostrzec :) Niektórzy ludzie tego nie potrafią? Nie chcą? wolą narzekać?

      Usuń
  5. Pięknie napisane. Stawianie czoła nieprzychylnemu losowi nie należy do najłatwiejszych i najprzyjemniejszych zadań, ale czasami trzeba. :) Uściski przesyłam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Pozytywnie nakręcający post! I soczyste zdjęcia truskawek. Już nie mogę się ich doczekać. Pozdrawiam VU

    OdpowiedzUsuń
  7. Ładnie napisałaś :) szkoda, że czasami tak łatwo o tym wszystkim zapomnieć i zatracić się w narzekaniu i negatywnych myślach!

    Dobrze jest czasem od kogoś usłyszeć takie "dziękuję". Nie musi być wypowiedziane wprost :)

    Pozdrawiam,
    Magda

    OdpowiedzUsuń
  8. Wdzięczność ma ogromna moc, warto o niej pamiętać :)

    OdpowiedzUsuń